film_korporacyjny

Film korporacyjny dobrą drogą do wzmocnienia pozycji firmy.

                      Ludzie uwielbiają filmy, człowiek jest istotą sentymentalną, lubi wracać wspomnieniami np. do wesela czy innych ważnych chwil. Podobnie jest z kinem, które pobudza wyobraźnię przenosząc nas w inny świat tak skutecznie, że często przyjmujemy go za prawdziwy, nie chcemy wracać. Film może także sprawdzić się doskonale gdy chcemy zbudować wyobrażenie o naszej firmie. Film korporacyjny, i tu warto podkreślić, DOBRZE zrobiony film korporacyjny może zadziałać jak najnowszy kasowy hit Hollywood, bo każdy, nawet najbardziej racjonalny człowiek ulega magii obrazu, o ile ma wyobraźnię.

My tez będziemy potrzebować trochę wyobraźni by stworzyć film korporacyjny. W pierwszej kolejności powinniśmy się zastanowić do kogo kierujemy przekaz, dla kogo ten cały film korporacyjny jest. Możemy skierować przekaz do:

  • Klienta
  • Pracowników
  • Potencjalnych pracowników
  • Branży lokalnej
  • Branży zagranicznej
  • itd.

Komunikaty jakie będziemy dobierać w filmie korporacyjmnym oraz jego forma, nastrój musi być tożsama z interesami odbiorcy. Inaczej będziemy mówić do potencjalnych pracowników (tu trzeba skupić się na warunkach pracy , przyjaznej atmosferze, dodać wypowiedzi doświadczonych pracowników), a inaczej do branży, potencjalnych partnerów w interesach. W drugim przypadku, film korporacyjny powinien brzmieć bardziej profesjonalnie, epatować liczbami i typowo branżowym językiem. Gdy jest to film korporacyjny skierowany do branży lokalnej należy wyróżnić się na jej tle, podkreślić pozycję, można pominąć niektóre aspekty, których nie konieczne musi zawierać film korporacyjny skierowany do odbiorców ze świata.W filmie adresowanym do szerszego audytorium należy pamiętać także o przybliżeniu kontekstu kulturowego i specyfiki działalności w danym kraju. To co może być oczywiste na firmy z Polski, może być ciężkie do zrozumienia np. dla przedsiębiorcy np. zza oceanu.

Jednym z kolejnych powodów dla którego firmy decydują się na film korporacyjny jest zorientowanie na klienta. Osoba, która trafi na stronę internetową naszej firmy i zastanie tam film korporacyjny potraktuje go jak wizytówkę świadczącą o profesjonalizmie i uczciwości. Jest to szczególnie ważne w odpowiedzialnych branżach, gdzie proces produkcji musi być ekologiczny i niezagrażający konsumentom. Wtedy taki film może być świadectwem trzymania się najwyższych standardów.

Dość specyficznym typem obrazu z kategorii film korporacyjny jest ten przygotowywany na potrzeby HR.  Wtedy film korporacyjny służy głównie pracownikom i ma na celu przedstawienie w jak najprostszy sposób procesów i struktur w firmie, albo zaprezentować cały zespół czy dział. Nierzadko taki film korporacyjny powstaje przy aktywnym udziale samych pracowników, co daje dodatkowy i nieoceniony profit jakim jest integracja. Nie od dziś wiadomo, że w twórczej atmosferze więzi mocniej się zacieśniają.

Reasumując, film korporacyjny to inwestycja, która na pierwszy rzut oka generuje tylko koszty. Ci jednak, którzy zrobią film korporacyjny dobrze, mogą liczyć na długofalowe zyski, nie tylko w sferze finansów, ale przede wszystkim reputacji, która jest bezcenna.

Warto odwiedzić również stronę:

http://www.impact-photo.pl/index.php?/info/film-korporacyjny/